Mijn eerste week - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

26 Februari 2010 | Duitsland, Hamburg

Hallo allemaal,

Inmiddels zit ik alweer 5 dagen in Hamburg, de tweede grootste stad van Duitsland. Afgelopen maandag ben ik met de trein vanuit Limburg deze kant opgekomen. De trein was de beste optie, vliegen was niet echt handig omdat ik dan eerst met de auto al naar Dusseldorf gebracht had moeten worden en in Hamburg ligt het vliegveld ver van de stad dus de trein. Echter, al in Eindhoven had ik een vette vertraging opgelopen. Ik zou in Utrecht 10 minuten overstaptijd hebben in een Amersfoort 23 minuten. Dat zou toch genoeg moeten zijn. Pfffffff, het was nét genoeg maar het heeft wel veel stress gegeven.

Na aankomst meteen door naar het bureau waar ik heel hartelijk ontvangen werd, de boekers zijn geweldig. Ik kreeg allerlei informatie (lekker doortastend zijn die Duitsers, gewoon alle informatie in een boekje, alle klanten met hun adressen in een boekje, alle andere adressen die je ooit maar nodig zou kunnen hebben ook in een boekje.
Ik kreeg te horen dat ik de volgende dag zou beginnen met polaroids, 3 go-sees en daarna meteen een shoot, leuk!!!

Toen door naar mijn huis. Ik heb een grote kamer bij een fotograaf in huis, een geweldig huis midden in het centrum, op 50 meter lopen van het metrostation. Mijn kamer hier is geweldig groot met een groot twee persoonsbed, een grote bank, flatscreen aan de muur en een lekker balkon. Het is echt een geweldige kamer. Daarnaast een grote woonkamer met een flatscreen van 1 bij 1.5 meter en een lekker grote woonkeuken met alles erop en eraan. De woonkamer en de keuken deel ik met de fotograaf en het andere model wat hier woont. Dat is Felix, een Canadees model die hier nog tot eind maart woont en enorm succesvol is hier in Duitsland. Een aardige jongen die me meteen overal wegwijs maakte en waar ik met al mijn vragen naar toe kan.
Jahoor, hier hou ik het wel even uit.

Op dinsdag kreeg ik even een tegenslag te verwerken. Op mijn bureau was Pia, de baas, waarvoor ik al door andere Nederlandse modellen en mijn bureau voor gewaarschuwd was. Pia is geen gemakkelijke tante en dan druk ik me heeeeeeeel zacht en gematigd uit. Maar goed, het is natuurlijk ook haar toko. Pia was niet tevreden met mijn huid, die vond ze te onrustig en mijn go-sees werden gecancelled. Mijn Duitse boeker vond het onzin maar goed, mijn boeker heeft daar niet zo veel over te zeggen natuurlijk en Pia wel. Ik had meteen een gesprek met een huidspecialiste en die constateerde dat het niet aan mijn levensstijl lag, nee, dat had ik zo ook wel kunnen vertellen. Ik eet eigenlijk altijd gezond, drink veel water, weinig koffie, rook niet en word niet iedere ochtend wakker in een club of kroeg. Dus meteen door naar een dermatoloog. Jawel, ik weet nu wat men bedoelt met Deutsche Gründlichkeit. Men hoopte dat ik een zwaar hormonaal middel zou krijgen wat in korte tijd mijn huid zou doen verbeteren en anders terug naar Nederland en wachten tot het beter is. Pfffff dat was wel even een domper.
De dermatoloog wilde het middel niet voorschrijven omdat ik een hele schone huid had en het middel voornamelijk was voor ontstekingen en bacteriën. Ik had alleen wat last van mijn opperhuid, de dermatoloog vond het wat overdreven maar goed, de dermatoloog heeft natuurlijk geen modellenbureau. Het enige wat hij voorstelde omj te doen is bij iedere oneffenheid met een naaldje eronder gaan en het dan even behandelen.
Dat heeft hij op woensdagochtend gedaan.

Daarna even naar mijn bureau terug om te overleggen, ze wilden het graag even aankijken of het genoeg zou verbeteren zodat ik toch de go-sees zou kunnen doen. 's Middags toch de shoot gedaan, de fotograaf vond het onzin en zei dat hij voor die paar oneffenheidjes een middeltje had wat erg goed werkte: Photoshop, hahaha.
De shoot was geweldig, heerlijk relaxed, terwijl men bezig was met mijn haar en make up gezellig zitten kletsen maar ook een laptop op mijn schoot gehad en op MSN gekletst met Ries en nog even met mama.
De foto's zijn inmiddels klaar, het waren beauties, een paar ook vanaf mijn middel en een paar detailfoto's o.a. van mijn (halve) mond en van mijn oog met valse wimper. Er zitten een paar foto's bij waar ik echt blij mee ben. De fotograaf was er ook heel blij mee en mijn bureau ook.
Hij vroeg me meteen terug voor een andere shoot, die voor een tentoonstelling zou zijn. Ik heb de shoot afgewezen, hij was full en frontal nude. Toen hij mijn leeftijd hoorde schrok hij ook even en was het met me eens.

Op woensdag was de behandeling, daarna door naar mijn bureau. De behandeling was niet echt heel erg vervelend maar leuk is anders natuurlijk. We hebben het even aangekeken maar vanochtend te horen gekregen dat mijn huid er nu goed uit ziet en ik maandag met de go-sees ga beginnen. Helaas had Pia nog iets te zeuren: mijn wenkbrauwen. Voor de shoot van dinsdag zijn mijn wenkbrauwen blond geverfd, dat kwam beter uit voor de shoot. Na de shoot zijn ze meteen terug donker geverfd alleen nu vindt Pia ze te donker. Ze zijn ook donkerder dan ze aanvankelijk waren en dan heb ik de visagist nog tegengehouden toen hij nog donkerder wilde. Maar ik baalde wel van het gezeur want Pia heeft zelf toestemming gegeven om mijn wenkbrauwen te kleuren voor de shoot. Duitsland is ook qua mode een ander land dan bij voorbeeld Nederland, Spanje of London, hier loopt iedereen nog met zo'n smal streepje. Nou Pia, niet zeuren en anders zorg je maar dat ze weer een tint lichter worden gemaakt.

Dus maandag definitief beginnen hier. Ik heb me overigens niet verveeld hoor, ben dagelijks op mijn bureau geweest, overleg en veel uitleg gehad over allerlei zaken en heb me lekker de stad eigen gemaakt. Ook lekker kunnen rennen hier en Felix wist een sportschool waar ik gratis kon sporten en zwemmen.

Het was even schrikken toen ik het dinsdag hoorde maar ik heb ervan geleerd en het heeft me ook wel weer sterker gemaakt denk ik. Ik weet dat dit soort dingen gebeuren, modellen worden vaker meteen terug naar huis gestuurd maar dan is het meestal omdat de maten niet goed genoeg zijn. Daar heb ik nooit last van maar mij overkwam het nu bijna vanwege mijn huid.
Ok, dat is even niet leuk. Maar incasseren, slikken en lachend doorgaan, schouders eronder en proberen en als mijn huid niet snel genoeg verbeteren zou dan is het in Nederland ook wel weer leuk natuurlijk.

En nu is het vrijdag, Felix is voor het weekend naar Amsterdam en de fotograaf is naar zijn vrouw en kinderen ergens op het platteland. Dus ik heb het huis voor mij alleen. Alles is opgeruimd, ik heb enchilada's klaar gemaakt, kaarsjes in huis gehaald, plannen gemaakt, gedouched omgekleed en ik sta klaar om zo dadelijk Ries op te halen die eerder vandaag op de trein is gestapt.
Dus wij hebben samen het huis voor ons alleen. Ik heb er enorm veel zin in. Ik bedoel, wanneer anders kom je nu in Hamburg? We gaan lekker alleen maar leuke dingen doen, samen de stad verkennen, veel lachen, lopen, winkelen, lekker eten maar vooral gewoon genieten van elkaar hier in dit grote huis midden in die stad.

Na het weekend laat ik wel weer wat van me horen, voor iedereen een super weekend. Ik ga de Allerliefste bij het station ophalen!!

• 26 Februari 2010 - 19:16

Papa:

Wat schrijf je weer leuk en enthousiast. Lijkt me een leuke stad.
    Mooie omschrijving van de Gründlichkeit van de Duitsers. Volgens mij vind jij dit wel prettig.

Veel plezier en gezelligheid dit weekend met Ries.

Liefs

Papa

• 26 Februari 2010 - 19:56

Merel:

luckybirdddddd!
    have fun xx

• 26 Februari 2010 - 22:21

Ank:

Way to go Lot!!! met het schaatsen hebben de duitse dames de nederlandse verslagen, maar jij maakt het weer goed!!
    Heb je m'n leesvoer ontvangen? PS scheikunde was helaas weer schijtkunde voor Ruben maar dat lag niet aan jou!!!!!! Kusssssssss

• 27 Februari 2010 - 17:19

Jan P:

Hallo Charlotte,
    Klinkt goed. Goed weekend voor jou samen met Ries.
    Geniet ervan. En nog groeten van Karin.
    Tot ziens,
    Jan