Back in Good Old England - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Back in Good Old England - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Back in Good Old England

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het dagelijks bijhouden van dit blog gaat echt dramatisch slecht in deze dagen, jammer.

De vorige keer dat ik schreef zat ik nog in Madrid maar schreef al dat ik waarschijnlijk naar London zou moeten. Maar ik wilde zoooo graag blijven omdat ten eerste in Madrid het lekker warm was en ik in ieder geval genoeg castings en opties voorzag en het in London enorm rustig was geweest in de 4 weken dat ik er al had gezeten en ik nauwelijks gewerkt had en vanwege de stilte in London ik soms dagen alleen in huis zat, zonder andere modellen.
Overleg gehad met mijn booker in Nederland en hij had overleg met mijn agency in London wat vertelde dat ze er zeker van waren dat er nou volop werk voor me zou zijn. Uhuh, die had ik eerder gehoord… maar goed, mijn booker was van mening dat het het beste was om te gaan dus dat heb ik uiteindelijk gedaan maar vol met twijfels.

Inmiddels zit ik alweer 8 dagen in London en ik had gelijk, het is hier nog steeds verschrikkelijk rustig, eigenlijk alle modellen die ik spreek hebben dezelfde ervaring. Dus ik baal ook enorm dat ik niet beter naar mijn intuitie heb geluisterd en in Madrid ben gebleven. Ik heb hier een paar castings en go-sees gehad maar geen job, terwijl in Madrid de lijst klaarlag en ik 2 opties had uit 3 castings.

Goed, het is niet anders, weer wat geleerd.

Wat dit keer wel veel leuker is, is het verblijf. Ik zag er heel erg tegenop om weer aan te komen in een leeg modellenappartement of delen met 1 Oostblokker die d’r mond niet open deed. Pfffff wat een warm welkom toen ik binnenkwam, echt het huis zat bijna vol, 4 andere meisjes. En on top of it een Nederlandse roomie, heeeerlijk om ook even Nederlands te kunnen kletsen soms. Daarnaast de Zweedse Anna, ook heel leuk. En doordat de sfeer lekker was werd ook de huiskamer dit keer gebruikt. Echt, het was een verademing om het allemaal anders te zien zijn. Gewoon overdag of ’s avonds lekker met z’n allen samen internetten, wat kletsen of een film kijken met wat popcorn en dan naar bed maar voor het slapen nog even Nederlands kletsen met mijn roomie.
Ook op mijn agency werd ik weer heel hartelijk en warm ontvangen, het zijn stuk voor stuk leuke mensen maar waarom ik nou echt perse moest komen is me een raadsel, er zijn gewoon nauwelijks castings, ik heb een aantal special requests gehad maar in deze crisistijd waren er dan nog verschrikkelijk veel meisjes met een special request. En eigenlijk overal werd ik goed en enthousiast ontvangen, mijn portfolio levert altijd complimenten op, zeker ook nu met een nieuwe cover van Madrid erin. Maar het leverde geen werk op. Dus dat is toch heel erg balen. Afgelopen vrijdag met mijn Nederlandse booker een gesprek gehad op mijn UK bureau en nog steeds waren ze vol goeie hoop, deze week zou het zeker druk worden want vorige week was het net toevallig rustig. Pffffff. Nou op maandag 1 casting gehad en op dinsdag niets, tjonge wat een drukte.

Ik had ook naar London moeten komen omdat ik voor zondag en vandaag een optie had voor de UK Marie Claire. Helaas, ineens bleek die verzet naar aanstaande vrijdag… En ik wilde graag (en had afgesproken) op donderdag terug vliegen naar Madrid omdat ik daar vanaf de maandag erop werd verwacht.
Nou goed, aangezien de prijzen van de tickets pijlsnel hoog opliepen heb ik nu een ticket voor donderdagochtend, scheelde al heel erg veel met de prijs van ’s avonds laat vliegen zoals aanvankelijk de bedoeling was. Mocht er ineens een goedbetaalde job of een job die goed is voor mijn portfolio dan laat ik uiteraard het ticket weer vervallen, is niet de eerste keer. Maar dat verwacht ik niet want het is hier echt stil. Dit weekend zouden er nog 2 Nederlandse meisjes komen van een ander Nederlands bureau maar die zijn niet gekomen, zou me niet verbazen als dit met de stilte hier te maken heeft. Wel jammer trouwens.

Maar verder is London natuurlijk een wereldstad en ik maak hier leuke dingen mee. Heb een paar keer met Elise iets gedaan, Elise is een Nederlands meisje wat hier studeert en wat mij via dit blog heeft gevonden. Ze woont vlakbij me en we hebben een paar keer hele leuke dingen gedaan. Ook heb ik een paar keer met Milou(model van Max) wat gedronken.

En afgelopen donderdagavond heb ik een heel apart feest meegemaakt. We kregen van onze landlord te horen dat er die avond een etentje zou zijn met alle modellen van ons bureau en de mensen van ons bureau. Wij vonden het een beetje apart dat we dat niet rechtsstreeks van de boekers te horen kregen maar goed, ik moest toch nog even bellen en vroeg dus aan een van de bookers of ze erbij zouden zijn. Ja, met 2 man. Goed, dus wij met 4 modellen aangekleed, opgemaakt en de whole enchilada. Daarna naar het feest, tjonge, het was voor mij de eerste keer, in een private club, The Maddox. Overal bewaking, een enorme tafel, tig obers die na 1 slok je glas bijvulden, je kon eten bestellen wat je wilde en werd aan allemaal mensen voorgesteld. De meest vreemde types liepen er rond, celebs werden constant gevolgd met spotlights en er waren heel veel celebs, daarnaast nog veel directeuren en CEO’s. En verder heeeeel veel modellen. Na het eten werd alles razendsnel opgeruimd en kwam er overal champagne en kaviaar te staan (even voor de volledigheid, alles was gratis voor ons) en hier en daar zag ik ook wel wat lijnen liggen. Overal begonnen mensen te dansen op banken en tafels. Het was een weird feest maar heb me absoluut geamuseerd. Omdat we alledrie de dag erna op tijd moesten beginnen met afspraken en castings hadden we afgesproken rond middernacht naar huis te gaan. We gaven aan dat we naar huis wilden en er werd een taxi voor ons gebeld. Netjes werden we thuis weer afgezet, weer een ervaring rijker.

Zaterdag met Elise naar Camden Market geweest en allemaal andere dingen bezocht. We hebben vreselijk gelachen en heel veel foto’s gemaakt die allemaal niet zo geschikt zijn voor bij dit verslag. Op zondag ben ik rond 11 uur al het huis uitgegaan, het weekend was ik namelijk weer alleen. Voor later op de middag had ik met Ries afgesproken om eens goed bij te kletsen met Skype dus eerst lekker een paar uur naar buiten. Het was ijskoud en het motregende telkens maar toch heb ik het wel heel leuk gehad, allerlei marktjes gezien en een sample store van Abercrombie & Fitch doorgespit. Helaas moest ik me inhouden aangezien ik in London nou niet echt flink verdiend heb (hahaha, understatement of the year) maar het was wel heel leuk om het allemaal te zien. Het was enorm druk in de stad en helaas lagen enorm veel metrolijnen eruit dus het was echt puzzelen hoe ergens te komen. Op een bepaald moment liet Ries weten bijna thuis te zijn (die had Mirnel naar het vliegveld gebracht), ik was toen bijna thuis en dus hebben we samen lekker lang gekletst op Skype, samen gegeten (hij in Madrid, ik in London, hoe veel meer cosmopolieter kun je het hebben), samen gelachen en samen gekibbeld en toen ineens was de zondag al om. Hahaha.

Vandaag is het dinsdag en hoewel het deze week erg druk zou worden heb ik zelfs voor vandaag nog geen castings of go-sees doorgekregen, dadelijk nog maar eens bellen. De rest van de meisjes hier in huis hebben ook nog niets vandaag. Mocht het lukken qua onze schema’s zie ik vanmiddag Milou, vanavond nog wat afgesproken met Elise en dan morgen nog iets leuks doen met Mirnel als dat qua schema lukt en dan donderdag naar Madrid.

Toen ik Madrid verliet zei mijn intuitie dat London nog steeds rustig zou zijn (ik hoorde het ook van de modellen die er toen nog zaten) maar hoopte dat ik ongelijk zou hebben. Helaas had ik geen ongelijk, ik kan hier op dit moment beter niet zijn voor werk. Ik hoop dat het in Madrid anders zal zijn.

Overigens vanmiddag gebeld door mijn Nederlandse booker of ik een shoot zou willen doen op vrijdag in Hamburg. Dat zou dus betekenen op donderdag naar Madrid, vrijdag dan naar Hamburg en dan vrijdagavond of zaterdag terug naar Madrid. Hij vond eigenlijk dat ik het niet moest doen, te veel gedoe en ik had er niks aan voor mijn portfolio maar toch gemaild dat ik het wel wilde doen. Dus nu sta ik in optie, wist aanvankelijk niet dat het een optie was. Ach, en ik heb het al vaak gezegd…..een optie is maar een optie en nog lang geen job. Dus ik heb het vermoeden dat ik vrijdag gewoon in Madrid castings aan het doen ben of misschien hebben ze pas vanaf maandag op me gerekend. Heb daarom gisteren al een mailtje gestuurd dat ik eraan kom en eventueel donderdagavond nog even binnen wip.

Eigenlijk wil ik proberen om nog een keer te schrijven voor ik wegga maar of dat gaat lukken is nog maar de vraag. We zullen zien.

  • 10 November 2009 - 14:55

    Maudi:

    Woehoe!!! Eindelijk weer een lange krabbel.. kan ik tenminste weer eens lezen wat je allemaa uitspookt daar, aangezien we elkaar de laatste dagen zijn misgelopen :(. Ik denk zelfs dat ik je pas weer spreek als je weer in Madrid zit, want ik heb het erg druk tot donderdag. Maar wie weet vanavond even :)!! Zal iedereen aan de kant schuiven voor jou (ja, IEDEREEN.. dus ook die ene ;)). Liefsx

  • 11 November 2009 - 07:52

    Ank:

    Waaaaaaaaaaaah ik ben zooooooooooo jaloers!!
    Ik wilde maar dat opa en oma me niet tegengehouden hadden destijds....;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 57966

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: