Aankomst, sneeuw, drukte en een editorial! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Aankomst, sneeuw, drukte en een editorial! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Aankomst, sneeuw, drukte en een editorial!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 Januari 2010 | Spanje, Madrid

Ik had gedacht de hele maand januari in Nederland vanwege de fashionweek en ook gewoon even thuis zijn na al die tijd tussen London en Madrid gependeld te hebben. Ik had zelfs al mijn eerste casting voor de fashionweek er al op zitten, 2 opties en zelfs al 1 boeking voor de fashionweek. En toen kwam er een mailtje van mijn bureau in Madrid, of ik toch niet nog een week wilde komen, ik had nog steeds een optie staan van december en ze dachten dat ze deze week werk voor me zouden hebben, het was druk in Madrid.

Ik wilde eigenlijk niets liever. Ries heeft de komende week 3 examens waarmee hij zijn studietijd in Madrid hoopt af te sluiten, hij had me al gevraagd of ik een paar dagen zou kunnen komen, ook vanwege een feest. En nu kwam daar de vraag van mijn bureau, het zou leuk zijn om het te kunnen combineren. Dus overlegd met mijn Nederlandse boeker. En het kon geregeld worden, ik kon naar Madrid en mijn boeker in Nederland zou proberen om mijn castings voor de fashionweek in Nederland te verzetten naar het moment waarop ik terug zou zijn. Super!

Dus zondag het vliegtuig weer genomen naar Madrid en daar voor 2 nachtjes bij Daphne gelogeerd, Daphne is een studente die hier stage loopt in een hotel, de afgelopen maanden zag ik haar vrijwel dagelijks tijdens etentjes, feesten, stappen of gewoon lekker een avondje film kijken. Maar Daphne kwam pas op zondagavond terug uit Valencia dus ik heb de middag heerlijk doorgebracht bij de Starbucks, lezend in het nieuwste boek van Dan Brown. Er is zelfs sneeuw gevallen de afgelopen dagen, maar wel strak blauwe lucht en mooi zonnetje. Het was zo heerlijk om weer hier te zijn, lekker zittend op Plaza Espana. 's Avonds lekker gekletst met Daphne en een film gekeken. Niet al te laat gaan slapen want de volgende ochtend moest ik meteen om 10 uur bij mijn bureau zijn.

Op maandagochtend ben ik maar even binnen geweest bij mijn bureau, het was er super hectisch en helaas heeft mijn vaste boeker deze week vakantie. Binnen 20 minuten was ik al naar mijn eerste casting onderweg. Het ging om een casting voor een editorial van 10 pagina's voor een glossy magazine voor mannen. Men was erg enthousiast en ik kreeg het idee dat ze me wel zagen zitten. Toen ik 's middags weer op mijn bureau kwam bleek dat gevoel te kloppen want ik was in optie gezet voor woensdag. Tegelijkertijd was ik ook in optie gezet voor een shoot op woensdag waar ik op dinsdagochtend een fitting voor had. Het was razend druk op mijn bureau want kennelijk was er een probleem op de vluchthaven van Madrid en er moesten alternatieven geregeld worden voor modellen die niet weg konden vliegen nu. Even naar deze voor mij nieuwe boeker doorgegeven welke fotografen een telefoontje of mailtje wilden hebben als ik weer terug in de stad was en daarna ben ik weggegaan uit die bijenkorf. Heerlijk naar Banca Espana gegaan en daar weer met een kop thee lekker in het zonnetje uren zitten lezen en sms-en met Ries. Echt, het was zo lekker om weer terug te zijn in Madrid en dan ook nog wetende dat Ries de komende dagen er ook zal zijn, ik heb hier zulke geweldige tijden beleefd. Even lekker sushi gehaald waar ik in februari vorig jaar met mijn ouders ook wel eens sushi haalde en dat lekker op mijn gemak opgegeten. Daarna weer naar Daphne die terugkwam van haar stage waar inmiddels ook Yael aangekomen was. Heel gezellig zitten kletsen en rond twaalf uur naar bed, geen idee waarvan maar ik was moe, voel meteen als een blok in slaap.

Vanochtend rond half 10 de deur uit op pad naar de fitting en mijn haar moest gekeurd worden. Optie blijft staan alleen wordt het geen woensdag want de klant uit London wil erbij zijn en dus wordt alles verschoven naar over 2 weken of zo. Whatever. Het blijkt wel te gaan om iets groots, wat precies weet ik niet. Mijn boeker van deze week is niet zo heel erg op de hoogte, heeft het enorm druk en spreekt beter Spaans dan Engels en dat is een understatement!

Daarna weer terug naar mijn bureau waar ik te horen kreeg dat mijn optie voor de editorial van 10 pagina's is omgezet in een job. Dus morgen word ik opgehaald en naar het Hilton gebracht waar ik dan een shoot heb.
Ik heb vandaag nog een casting gehad, weer voor iets met haar, en ook daarvoor ben ik in optie gezet, maar is ook morgen dus men gaat proberen het te combineren. Ik ben benieuwd, een editorial van 10 pagina's schiet je niet in een paar uurtjes, hopen dat mijn haar eens een keer niet in de krul moet, dat scheelt al een paar uur.
En ook nog met mijn bureau besproken dat ik morgen of donderdag castings ga doen voor de fashionweek in Madrid die in februari is, kennelijk is die hier heel groot en betaalt volgens mijn boeker ook goed. We zullen zien. Voor februari heb ik ook nog een optie staan voor 2.5 dag in Hamburg. Maar goed, een optie is nog lang niet altijd een job dus we zullen zien wat er gaat komen.

Tussen de castings door ook nog ingecheckt in ons hotel. Daarna lekker naar Sol, wat boodschappen gedaan, gegeten en nu Ries ophalen op het vliegveld. Ik kan niet wachten hem weer te zien. Hij heeft morgen 2 examens en dan volgende week woensdag nog 1. Goed, op naar het vliegveld nu!

P.S. Ik kreeg vandaag op mijn Facebook de link door van een filmpje op You Tube. Dat was daar geplaatst door een fotograaf waarmee ik mijn eerste shoot in september hier heb gehad, uit die serie is pas een cover gekomen, ook leuk. De link van het filmpje is:
http://www.youtube.com/watch?v=MiI8Lee5Iog

Waarschijnlijk werkt de link niet meteen dan gewoon even erop gaan staan en kopieren en in een nieuwe balk plakken.


  • 12 Januari 2010 - 20:30

    Mirthe:

    Ahhh Lot het was weer een heerlijk verhaal om te lezen! Samen met Ines, Monique en papa naar het filmpje gekeken :)

  • 13 Januari 2010 - 10:03

    Inge:

    Hee Charilotte,

    Leuk om te lezen. Ik ben ook wel heel jaloers als ik lees dat je lekker op een bankje in de zon een kop thee zit te drinken.

    Geniet ervan en groetjes aan Ries,

    Liefs,
    Inge

  • 14 Januari 2010 - 21:41

    Miek:

    Hoi Charlotte,
    Ik dacht....ga eens kijken waar je bent. Verrassing weer in Madrid, klinkt als je 2e vaderland en wat kun je het goed hebben met jezelf...heerlijk. ook spannende opdrachten (vakjargon ben ik niet meester). liefs Miek

  • 02 Februari 2010 - 14:55

    D:

    d

  • 09 Februari 2010 - 15:26

    Hoi:

    heeeeejj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 58006

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: