Juwelen en bruiden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Juwelen en bruiden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Juwelen en bruiden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

17 Januari 2010 | Spanje, Madrid

Vrijdag:

Vanochtend ging alweer vroeg de wekker, ik had weer een shoot voor BuyVip, een online winkel waar je telkens voor een aantal dagen items van bekende merken kunt kopen. Dit keer voor een merk dat juwelen verkoopt. Dat wil zeggen: eerst in een tijd bij hair en make up zitten en daarna productiewerk doen. Dat wil zeggen sieraad om, poseren, fotograferen, sieraad af en volgende weer om en dat zo'n 200 keer. Daarna nog een aantal foto's samen met het mannelijk model en na zo'n 3 uurtjes ben je dan alweer klaar. Absoluut niet het meest uitdagende werk maar wel zeer goed betaald.

Het was net na enen en ik had eigenlijk een casting moeten doen voor 1 uur voor een bruidstijdschrift. Maar mijn bureau had al ingeschat dat ik dat net niet zou gaan halen. Dus gebeld met mijn bureau en zij hebben de klant gebeld en ik mocht om 3 uur komen. Dus ik had lekker anderhalf uur om te gaan lunchen met Ries. Die lieverd was ook vroeg opgestaan en had de hele ochtend zitten leren in de bibliotheek bij Atocha, dus daar ben ik naar toe gegaan en hebben we samen kunnen lunchen. Hoe leuk is dat om samen gewoon op een doordeweekse dag zomaar in een wereldstad als Madrid even te kunnen lunchen met de Allerliefste van de wereld? Geweldig toch, wat een baan, wat een kansen, wat een leven.

Daarna is Ries verder gegaan met leren en ben ik naar Salamanca gegaan waar ik om 3 uur weer een casting had. Salamanca kende ik eigenlijk helemaal niet en daar baal ik best een beetje van want vanmiddag ontdekte ik dat dat echt een geweldige wijk is. Heel recht allemaal, van die blokken zoals alle straten in Barcelona. Maar de winkels en de huizen in die buurt, die leken wat op Parijs, echt heel anders dan de rest van Madrid, heel mooi. Daar zitten echt de hele dure winkels van Madrid en die zag ik nu pas!!! Goed, daar moesten Ries en ik nog snel even naar terug.
Daarna in zo'n mooi pand de bruidscasting, ging erg goed, ze waren dol enthousiast alleeeeeeen, ze spraken écht geen woord Engels en van hun Spaans kon ik ook niets maken. Zo irritant!!! Dus veel lachen, enthousiast naar elkaar roepen, duimen opsteken, schouderklopjes maar ja, ik had graag een concrete datum gehoord. Nou ja, hoort bij het werk, gewoon casting doen en maar zien of en waar het toe leidt.

Na de casting ben ik naar mijn bureau gelopen, het was lekker weer, Madrid is een prachtige stad om door te lopen en ik heb de hele week nog geen sportschool van binnen gezien. Ries moest leren, er wachtte geen casting meer dus lekker door de stad naar mijn bureau gelopen. Daar was het nog steeds een gekkenhuis en helaas waren er nu ook allebei de boekers die me deze week geholpen hadden er niet, zucht. Dus afscheid genomen (en kennis gemaakt) van een boeker die ik helemaal niet kende. Foto's uit mijn Spaanse boek gehaald want in Nederland gebruik ik natuurlijk het boek van Max. En ik mag wel het boek van Delphoss meenemen maar als je alleen met handbagage reist dan wil je dat zware ding echt niet mee. Afgesproken met deze boeker dat ik inderdaad wel beschikbaar wil zijn voor de fashionweek Madrid eind februari mits Max(mijn Nederlandse moederbureau) akkoord gaat natuurlijk. Helaas wist deze boeker niet wanneer de bruidsshoot gepland stond, lekker handig maar goed, we zullen zien. In deze wereld moet je rekenen op tig keer schieten om 1 keer raak te schieten en je weet nooit wanneer je moet schieten en wanneer het raak is. Dat is echt iets wat ik heb moeten leren, dat ik van tevoren nooit iets weet, dat ik de controle niet in handen kan houden en vaak op het laatste nippertje hoor wat ik ga doen.

Goed, nadat ik de gegevens voor de shoot van zondag had gekregen en nadat ik afscheid had genomen ben ik lekker terug naar Ries gegaan. Die had een leuk idee voor de avond namelijk om naar een Imaxbioscoop te gaan. Helaas toen we er na het eten aankwamen waren alle films in het Spaans dus toch maar naar een gewone bioscoop. Toen zijn we naar Sherlock Holmes geweest, mooie film, gezellige avond weer.

De zaterdag had ik vrij maar daarover schrijf ik later, ik post dit even vanuit de makeup voor de shoot op zondag. Ze zijn weer eens lekker lang bezig met mijn haar maar gelukkig mag ik even op internet dus posten.

Over zaterdag zal ik later schrijven

  • 17 Januari 2010 - 12:21

    Anneke:

    Lot!

    Wat leuk om weer over je te lezen! Zo te zien gaat het goed met je en heb je genoeg om te doen daar. Heel veel succes met alles en geniet er ook van samen met Ries.

    Tot snel!

    Kus

  • 17 Januari 2010 - 16:14

    Annemarije:

    Fijn dat je zo lekker aan het werk bent daar! Goed om te lezen hoeveel je ook van je reizen (en je leven in het algemeen) geniet. Blijf genieten! X

  • 18 Januari 2010 - 08:49

    Ries:

    Salamanca was echt leuk he! Tot snel lekker ding

    Ciao Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 58004

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: