Vrij - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Vrij - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Vrij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

28 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Vandaag was het zaterdag en ik heb begrepen dat het werk in London meestal op zaterdag stil ligt, geen castings dus vandaag.

Ik heb geslapen tot half 9. Toen lekker rustig ontbeten terwijl ik een film keek. Toen heb ik gedouched en me aangekleed. Heel even gekletst met thuis, gisteravond was namelijk niet echt de leukste avond en daarna klaargemaakt om London in te gaan, voor 12 uur was ik al op pad.

Eerst ben ik weer op zoek gegaan naar een converteerbare stekker (hoe heet zo’n ding nou echt???), weer eentje gevonden en vanavond ontdekt dat deze eeeeindelijk werkt. Dus geen gestress meer dan mijn laptop en mijn gsm leeg zijn en niet meer op te laden.

Daarna naar Victoria station gereisd en van daaruit langs Green Park helemaal naar Hyde Park gelopen, het weer was super. Al lopende daar naar toe bij de Mac lekker een cappuccino gehaald. In Hyde Park heerlijk zitten lezen in een Vogue die ik had meegenomen uit huis, lekker op een bankje aan het grote meer.
Daarna helemaal Hyde Park doorgelopen, erg lang, op weg naar Notting Hill, had deze wijk nog nooit gezien, inmiddels wel, een flink deel ervan tenminste. Toen was het weer tijd voor aanvulling dus lekker bij de Starbucks weer zitten lezen en en frappuchino gedronken. Daarna ben ik naar Holland Park gelopen en ook dat park weer helemaal gehad. Vervolgens toch even blond model gespeeld wat 1 kilometer door een winkelstraat gelopen maar dan weer niet aan alle eisen voldaan want niets gekocht.
Daarna eten gehaald en de metro terug naar huis genomen.

Saai he? Maar ik vond het wel een lekkere dag, kwam om kwart voor 7 thuis en heb rustig gegeten. Nog een was gedraaid en daarna tot diep in de nacht met Ries zitten kletsen op Skype.

Zondag

Ik schrijf dit stuk nu op zondagavond en dat wordt dan waarschijnlijk morgen geplaatst, De wbjn-site laadt zich niet altijd even snel dus dan stop ik er maar mee.

Vanochtend lekker uitgeslapen voor mijn doen. Daarna een mail geschreven en vervolgens douchen, aankleden en op pad. Van mijn huisgenoten hoef ik weinig te verwachten, met mijn Finse roomie kan ik het wel goed vinden maar ze doet weinig anders dan in bed liggen, eten en met de halve wereld op MSN kletsen. Zij is een voorbeeld wat je eigenlijk niet naar buiten wil hebben als model. Ze is 16 en is al 5 maanden van huis, heeft al 5 maanden haar ouders niet gezien!! Ze zit nog op de middelbare school maar doet alles zelf en alles zelf doen bestaat eruit dat ze op internet toetsen maakt, die officieel onder begeleiding van een volwassene moeten zijn maar dat is natuurlijk niet zo. Soms maakt ze ’s avonds laat een deel van de toets en zoekt daarvoor de juiste antwoorden op. Ze is meer dan broodmager, echt broodmager en eet de hele dag, echt ik hoor de hele dag malende kaken. Ze heeft 2 maanden in Tokyo gezeten en is aansluitend op nog wat plaatsen geweest maar nooit thuis. Hier werkt ze weinig tot niet en volgende week vertrekt ze weer naar Parijs om een bureau te zoeken. Een week in Parijs en daarna 2 dagen thuis, jawel, en dan door naar Seoul. Triestheid en eenzaamheid ten top eigenlijk, heb haar nog niet in de woonkamer gezien, alleen op d´r bed.
Dan zijn er de 2 Bulgaren, de ene heb ik vanaf donderdag niet meer gezien, die verblijft bij de huisbaas, jawel. De andere Bulgaar ligt ook de hele dag op bed en zegt tegen niemand iets. En dan zijn er 2 Poolse modellen die aardig zijn maar de hele dag Pools spreken thuis. Iedereen verblijft de hele dag op de kamer, de gezamenlijke huiskamer wordt nooit gebruikt, is gewoon de verzamelplaats voor vuile was. Dat vind ik wel jammer, heb er de eerste dagen ook wat opgeruimd en gaan zitten maar er komt niemand bij terwijl ik toch een redelijk toegankelijk persoon ben en vrij snel contact heb met mensen.

Dan maar er alleen op uit trekken en veel Skypen en internetten en hopen op veel drukte, werk, castings overdag.

Dus vanmorgen lekker de deur achter me dicht getrokken en bij de Starbucks weer lang zitten lezen. Daarna ben ik naar het Natural History Museum geweest, er zijn hier zo veel musea en de meesten zijn gratis, echt super. Bijkomend voordeel van een gratis museum vind ik dat je ook gewoon lekker naar binnen loopt voor een deel van het museum. In Nederland zijn die grote musea vaak zo duur en dan ga wil je als echte Nederlander ook zo veel mogelijk zien terwijl je aan het eind gewoon verzadigd bent. Dat is hier dus niet, hier kies je vooraf wat je het leukst lijkt en dat ga je bekijken en daarna loop je naar buiten. Echt geweldig. In het museum ben ik naar het Darwin Center gegaan, dit is net op 14 september geopend dus helemaal nieuw, geweldig in een soort van enorme witte cocoon. Niet doorheen geslenterd maar gewoon lekker doorheen gelopen, nergens te lang blijven hangen maar een algeheel beeld opgedaan. Ook nog de dynosaurus expositie gedaan en het menselijk lichaam en daarna weer naar buiten want ook in London was het prachtig nog vandaag.

Daarna van Cromwell Road naar Harrods gelopen, daar weer even lekker me verlekkerd aan al het absurde en niet absurde wat Harrods verkoopt en heel diep de lucht ingesnoven op de parfum en make up afdeling en daarna door naar Hyde Park. Daar weer lekker zitten lezen. Toen te voet weer naar Victoria Station gelopen en naar huis.
Van mijn agency wist ik dat er niet alleen ergens een zwembad moest zijn maar dat daar ook een fitnessruimte bij zat. Aaaaaaah kijk, da´s mooi. Alleen niemand uit mijn huis wist waar het zwembad was en ze wisten zeker dat er geen fitnessruimte bij zou zitten. Goed dan maar even opgezocht.
Tjonge, wel 30 meter!!! jawel 30 meter van het appartement ligt het zwembad. En het is niet zo dat er een super mega fitness ruimte bij zit maar het mag de naam hebben want van ieder apparaat staan er wel 1 of 2, prima toch? Dus hcokeymeiden van Dames 3, ik hou mijn conditie hier gewoon op peil, dit ga ik dus proberen dagelijks te doen, voor de afstand hoef ik het niet te laten (en balen van de 2 afgekeurde goals vanmiddag trouwens!!). Naast het sporten heb ik ook lekker gezwommen en er zit zelfs een sauna bij!! En nadat Ries mij een paar maanden geleden heeft laten ervaren dat dat echt lekker is i.p.v. de vreselijk benauwde en vochtig warme toestand die ik er van verwacht had kan ik dus ook niet vaak genoeg in een sauna zitten. Dus vandaag na de wandeling, het museumbezoek en de Starbucks ook nog lekker gezwommen, gewerkt op de apparaten en gezweet in de sauna. Toen ik terugkwam in het appartement heb ik mijn roomie en de 2 Polen alledrie tegelijk (ik had ze naar de keuken gelokt met een vraag over de was die er nog in de machine zat) verteld van alles wat zich op 30 meter van onze voordeur bevindt. Waarop ze enthousiast werden, de 2 Poolse meisjes zijn nu sporten en mijn kamergenote gaat binnenkort een keer met mij mee. Leuk!! Maar stom toch?!! Die meiden zitten hier allemaal al weken en hebben het niet druk gehad en waren er nog nooit geweest en wisten niet waar het lag. Begrijp daar niets van.

Daarna gegeten en een was gedraaid, gedouched en zo meteen met mijn vriendje in Madrid afgesproken op Skype. Niet te laat maken want morgen 4 castings, de eerste om 11 uur, daarna nummer 2 en 3 om 2 uur (dat gaat dus niet lukken, even zoeken hoe ik dat oplos) en de vierde casting om 3 uur. Daarna terug naar het bureau denk ik, als er ook verder niets meer tussen is gekomen.

Het was een lekker weekend!

  • 28 September 2009 - 20:09

    Mirthe:

    Lieve lot, ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen :) Als je terugkomt gaan we een keer samen frappuchino's maken in plaats van koekjes. Want ik ben nu eigenlijk ook wel benieuwd aan het worden. Veel succes met je castings morgen! Kus M

  • 28 September 2009 - 20:10

    Merel:

    Hee lottie,
    ik snap wat je bedoelt, in je eentje is het toch zwaar in het begin.. zwaarder dan verwacht in ieder geval. maar we slaan ons er doorheen en ik heb dat eigenlijk op ongeveer dezelfde manier gedaan dit weekend.. lekker wandelen, de stad verkennen en wassen.
    Heeeeel raar dat die meiden daar niks vanaf wisten zeg!
    Zeg kom jij dit jaar nog naar Parijs denk je?
    Ik weet verder nog helemaal niets qua planning maar we zien het vanzelf wel.
    Hoelang blijf jij nu in Londen?

    Dikke kus en op naar je volgende verhaal!

  • 28 September 2009 - 21:12

    Ries:

    Hey lief,

    So hey, dat klinkt als een relax weekendje! Sauna en fitness ruimte klinkt heel relax, starbucks nog beter! haha, en je huisgenoten, verschrikkelijk! Maar goed dat ik er niet bij ben, grijns

    kus(K)

  • 29 September 2009 - 08:38

    Dayenne:

    Hey lieve meid, wat een weekendje zeg..
    En ik ben blij dat je, je conditie op peil houdt ;-) Geintje, dat had ik niet anders van je verwacht hoor!
    Wel zwaar zo'n weekend alleen en alles uitvogelen, maar ik moet zeggen vind dat je het goed doet!
    En ook het informeren van je medehuisgenoten is wel erg lief van je! Hopelijk worden ze iets meer open!
    Meid hopelijk gaan je castings vandaag allemaal goed, dat je het maar "lekker druk" mag krijgen!

    Kus!

  • 29 September 2009 - 08:38

    Dayenne:

    Hey lieve meid, wat een weekendje zeg..
    En ik ben blij dat je, je conditie op peil houdt ;-) Geintje, dat had ik niet anders van je verwacht hoor!
    Wel zwaar zo'n weekend alleen en alles uitvogelen, maar ik moet zeggen vind dat je het goed doet!
    En ook het informeren van je medehuisgenoten is wel erg lief van je! Hopelijk worden ze iets meer open!
    Meid hopelijk gaan je castings vandaag allemaal goed, dat je het maar "lekker druk" mag krijgen!

    Kus!

  • 29 September 2009 - 13:13

    Nina:

    Heey,,

    Super leuk om je verhalen zo te lezen. Raar vna die huisgenoten, maarja je kan niet alles hebben. Succes trouwens met je castings!

    Liefs, Nina(L)

  • 29 September 2009 - 16:56

    Ank:

    vreselijk die deprimerende rolbevestigende buitenlandse modellen. Laat je niet gek maken Lot, en laat je niet tot die passiviteit verleiden. :( Je klinkt in dit verslag meer als een toerist of reisleidster, ik krijg bijna de neiging om te boeken ;)) baaibaai lof!

  • 29 September 2009 - 18:10

    Karen:



    ha Charlotte,

    een converter of een omvormer, åat je wilt. :-))

    das wel balen, van die echte stereotypes in je huis, maar ik weet zeker dat jij er wel wat van maakt. tis in ieder geval goed voor de karaktervorming, toch??

    :-)

    Zet'm op meid, tis gelukkig voor niet al te lang.

    Karen

    ps: wat kan jij ongelooflijk goed schrijven, moet je eigenlijk echt iets mee gaan doen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 58034

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: