Go-sees en Opties - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Go-sees en Opties - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Go-sees en Opties

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 September 2009 | Spanje, Madrid

Gisteren was een rustigere dag voor wat betreft castings en go-sees. Maar dat wil niet zeggen dat er niet genoeg te doen was.

's Ochtends ben ik eerst achter foto’s aangegaan. Ik heb in het voorjaar in de Italiaanse Glamour gestaan maar ik moet nog steeds een exemplaar krijgen voor tearsheets, een tearsheet is simpelweg een uit het tijdschrift gescheurde bladzijde waar je foto’s op staan. Dat tearsheet schuif je dan in je portfolio. De Spaanse fotografe heeft een exemplaar voor me maar ik moet haar nog even ontmoeten zodat ik het kan krijgen.
Mijn bureau heeft inmiddels de foto’s wel digitaal doorgestuurd gekregen en die moest ik gisteren gaan laten printen voor mijn portfolio.
En er spreekt geen hond hier in Madrid Engels, laat staan in zo’n photocopyshopachtige winkel. En mijn Spaans...
Maar ik kan vriendelijk lachen en ik brabbel wat “aqui” “si” “oooooo” (dit laatste met bijbehorende lichte pruillip), vooral veeeeeel “gracias” en “no se”. En dat vul ik aan met Frans en soms wat Engels. En echt, dat werkt!! Dus de baas van de photocopytoestand werd er bijgehaald en die heeft mij geholpen. Of eigenlijk, ik stond er naast en hij deed het. Het heeft wat tijd gekost maar uiteindelijk begrepen ze prima wat ik wilde. Althans, dat hoop ik, ik moet het resultaat nog afhalen.

Daarna naar mijn bureau voor het volgende adres. De mensen op mijn bureau zijn echt zo lief, helemaal goed. Mijn eerste go-see bracht me bij een fotograaf, leuke man, mooie foto’s. Goed, we zullen zien wat en of er iets uit komt.
Daarna terug naar mijn bureau, daar waren geen nieuwe castings binnengekomen dus vrij tot nader telefoontje. Wel nog even wat overleg gehad over wat zaken die spelen of er misschien aan zitten te komen. Én de mededeling dat ik voor maandag in optie ben gezet voor een shoot voor een magazine. Leukleukleuk.

Daarna dus zomaar midden op de dag naar huis, wat een luxe. Thuis contact gehad met Mike, mijn Nederlandse booker om wat dingen door te spreken, verder nog wat administratieve dingen geregeld.
Ries was thuis, die had vrij gisteren dus we besloten samen naar het Koninklijk Paleis te gaan. Dat had ik in februari gemist omdat ik die dag een shoot had en dus niet mee kon. Maar aangezien ik door mijn bureau gebeld kon worden met nieuwe castings toch maar niet naar binnen gegaan. De entreeprijs was niet gering en het zou zonde zijn als ik na een kwartier gebeld was met de mededeling “Chalotte, joe most goo iemmiedijately toe dis adres for a castieng”. Dus hebben we het paleis van buiten bekeken voor zover dat ging en verder in het park voor het paleis lekker in de zon gelegen. Beetje mensen gekeken, beetje gekletst, beetje paleis bekeken. Zooooo relaxed.

Daarna even naar een net geopende nieuwe H&M gelopen waarvoor we een kortingsbon hadden gekregen. Het was geen gewone H&M, het was een schitterende locatie met prachtige zalen en kroonluchters en een ongewone (voor de H&M dan) collectie, veel mooier, chiquer, beter afgewerkt ook.
Dus een mooi winterrokje voor mezelf gekocht (handig over 2 weken in London) en verder op de damesafdeling maar recht vooruit gekeken. Wel voor Ries een aantal dingen bekeken, mooi spul en het stond ook allemaal even mooi. Uiteindelijk heeft hij een hele mooie trui gekocht.

Daarna verder gelopen, langs allemaal leuke winkels gekomen en iedere keer zei Ries “schatje, als je naar binnen wil dan moet je het zeggen hoor”. Haha, toch maar niet gedaan want als ik eenmaal binnen ben wil ik alles wel kopen. Eigenlijk verdenk ik hem ervan dat hij gewoon zelf overal naar binnen wilde, grin.

Thuis aangekomen (helemaal te voet, we maken wat kilometers hier hoor) meteen even het rokje gepast met een blousje en de juiste schoenen, ik ben er helemaal blij mee. Handig zo’n webcam dus mama ook even laten zien.

We hadden geluk, Bjorn kookte en Bjorn kan koken, een 3 gangen maaltje dit keer (Maudi, jij hebt maar mazzel met hem). Alleen heel vervelend met name voor hem, tijdens het eten was er een paar keer overleg met mijn booker in Nederland over een mooie opdracht. Uiteraard moest dat afgehandeld worden maar natuurlijk niet zo netjes tegenover de kok en de andere tafelgenoten.
Maar die hadden verder weinig te klagen want gisteravond was het voetbal en er is nu een grote tv dus er werd voetbal gekeken.

Ik heb wat aangerommeld, even dingen geregeld, reacties gelezen op dit blog (zoooooo leuk, allemaal bedankt voor de reacties, is echt leuk voor me om te lezen! Ga vooral door daarmee.) en toen lekker gaan douchen en voor hier vroeg gaan slapen. Dat wil zeggen om 1 uur, dat lijkt misschien laat maar ik slaap hier ’s ochtends vaak ook wat langer, tot 9 uur of zo. Ik slaap overigens geweldig hier, dat u dat dan ook maar weer weet!

Tot morgen weer!

  • 10 September 2009 - 18:45

    Dayenne:

    Na mijn emailtje ook maar even weer je blog gecheckt! :) Leuk leuk!

    Heb het weer gelezen en probeer het nu ook elke dag bij te houden.. Al weet ik nu eigenlijk al dat toch niet gaat lukken drukdrukdruk en dan zit ik "gewoon" in Nederland haha!

    Wel lekker zo'n kok in huis :) haha! Genieten daar dus!

    Ik hoop en duim dat je er de 19e bij bent, lijkt me onwijs gezellig maar wat niet gaat, gaat niet! :P

    Meid, geniet ze, werk ze, en af en toe gewoon lekker shoppen!

    Liefs, xxx

    ps: leuke foto's...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 58012

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: