Eerste echte werkdag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu Eerste echte werkdag - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Charlotte Sande - WaarBenJij.nu

Eerste echte werkdag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

04 September 2009 | Spanje, Madrid

Vanochtend was ik alweer vroeg op pad, eerst proberen om een maandkaart voor het openbaar vervoer te krijgen. Helaas, voor jongeren duurde dat 11 dagen, absurd gewoon, tegen de tijd dat zo’n ding klaar is ben je geen jongere meer. Ze probeerden me een volwassenen-maandkaart aan te smeren maar die wilde ik niet. Dan ga ik maar werken met 10-rittenkaarten.

Later vanochtend op het bureau, er zouden polars gemaakt worden maar dat hoefde ineens niet meer want die lagen al bij de klant. Oké, dan niet.
Mijn boek was ingedeeld weer naar de Spaanse smaak, aangevuld met nieuwe foto’s die dit bureau nog niet kende omdat ze van de afgelopen maanden waren. Wat nieuwe foto’s van Anouk Morgan en Mark Groeneveld. Daarna de gegevens gekregen van de casting van vanochtend en van de shoot van vanmiddag.

Nadia ontmoet (ook een model van Max) en samen met haar op pad omdat we dezelfde casting hadden. Was 1 casting voor 5 shows, ik hoop dat ik er 1 of meer heb want ik begreep van Nadia dat er vorig jaar een meisje was die ze had gelopen en dat ze destijds goed verdienden, die shows. Dus doet u er maar 5 graag, haha.

Met Nadia ook even op zoek geweest naar de beste kaart van Madrid, ik heb er nu een waar echt iedere straat op staat. Hoef ik niet telkens op te zoeken op internet en daarna foto’s maken met mijn mobieltje. Had misschien toch beter een gsm met GPS kunnen kopen maar met een kaart lukt het ook prima. En anders kan ik altijd nog vragen hoewel dat dan in het Spaans zal moeten omdat er hier in Madrid verbazend weinig mensen Engels spreken, heel anders dan vorige week in Barcelona.

Om half 3 vanmiddag moest ik aanwezig zijn voor de shoot en het was een geweeeeeeldig leuke shoot om te doen. Alleen………………..heeeeeeeeeeeeet!! Midden in de zomer in Madrid een shoot doen met bontjassen en winterkleding, pfffff. Soms best afzien dat modellenwerk.
De shoot was buiten op verschillende locaties dus veel gelopen. Omkleden op straat, jawel hoor, erg glamourous dit werk. Maar het team was geweldig, 4 stylistes waren er, visagistes en hairpeople en dan de fotograaf, iedereen was hartstikke enthousiast en aardig. Bontjassen dus en waaaaaanzinnige stelten weer telkens eronder, helemaal hebberig werd ik ervan, van de schoenen dan.
We hebben tot na achten gewerkt, 6 sets, superfoto’s zijn het geworden. Maar was daarna ook wel helemaal op.
De hoofdstyliste zit ook in het team van de job waar ik morgen casting voor doe en ze heeft vanmiddag meteen mensen van dat team gebeld dat ze mij graag wilde hebben en dat ik morgen casting zou komen doen. Ach, je weet het nooit, in dit vak wordt gesmeten met enthousiaste beloftes maar toch, het zou ook zomaar uit kunnen komen. Ze waren in ieder geval helemaal blij met me vandaag en dat is altijd leuk om te horen toch?

Ik was dus laat pas thuis, redelijk moe dus we gaan niets meer ondernemen, gewoon lekker effe wat lichts eten, chillen, skypen en douchen.

Morgenochtend dan die casting voor een magazine en daarna naar mijn bureau, verder nog niets bekend dus misschien wordt morgen wel een rustige dag, is er even tijd om naar de Zara te lopen en te kijken of ze dan misschien in deze vestiging wel de laarzen die ik zoooo graag zou hebben in de winkel hebben. Of misschien even lekker met een boek in Parc El Retiro liggen. Maar het kan ook zomaar weer ineens heel druk worden, ik zie het wel.
Morgen voor Ries ook de eerste collegedag, spannend natuurlijk. En dan zijn er vage plannen om morgenavond uit te gaan met Nadia en de jongens hier uit huis. Gaat helemaal goedkomen, het is een geweldige stad dus ik amuseer me wel.

P.S. Ik krijg zojuist van de fotograaf wat backstagefoto’s toegestuurd, ik zal ze er morgen even opzetten.

  • 04 September 2009 - 05:57

    Maudi:

    Ow wat leuk dat je dit doet!!! Zo blijf ik nog beter op de hoogte & hoeven we niet constant te msn-en en te hyven ;)! Niet dat ik dat er vind, dus blijf dat ook maar gewoon doen :)! Succes vandaag. Veel liefsx

  • 04 September 2009 - 08:28

    Petra De Jong:

    Wow Charlotte! Wat geweldig dat je dit doet. Dapper! Je snapt we volgen dit op de voet en zuigen alle informatie van je op als een spons. Wie weet kan Claire daar haar voordeel mee doen t.z.t. (gisteren zeer goed gesprek gehad met GJ en Marjolein hoe we dit schooljaar gaan tackelen!)Liefs van ons vijven, doe het goed!

  • 04 September 2009 - 09:29

    Sanne:

    Ziet er goed uit en klinkt ook lekker. Jammer dat je die bontjassen niet mee kan slepen naar NL, de temperaturen koelen hier aanzienlijk af :( Have fun there!

  • 04 September 2009 - 17:02

    Merel:

    He Lot,
    wat een mooie foto met dat hoedje op, goed om te lezen dat je je goed vermaakt.
    Ik zie dat je pas over 362 dagen terug bent? kom je in de tussentijd helemaal niet meer terug naar huis?
    In dat geval zal het inderdaad wel even slikken zijn geweest met het afscheid van huis.
    Leuk dat je een waarbenjij hebt aangemaakt, als je wilt kun je me toevoegen.
    ik kijk uit naar je volgende verhaal en wens je veel succes!
    Dikke kus

  • 04 September 2009 - 17:18

    Christa:

    leuk om je reisverslag te lezen! Succes en veel plezier daar, vergeet niet te genieten:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Charlotte

Actief sinds 02 Sept. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 58022

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Charlotje weer thuis in Madrid

22 Februari 2010 - 06 Maart 2010

Charlotje in Hamburg

12 Februari 2010 - 15 Februari 2010

Charlotje en Ries in Parijs

10 Januari 2010 - 18 Januari 2010

Charlotje voor nog 1 week in Madrid

12 November 2009 - 20 December 2009

Charlotje terug in Madrid

24 September 2009 - 23 November 2009

Charlotje in London

21 Oktober 2009 - 02 November 2009

Charlotje op vakantie in Madrid

02 September 2009 - 15 September 2009

Charlotje in Madrid

Landen bezocht: